تهران
کد خبر:23932
پ

بهبود وضعیت ایران در عرصه فناوری ارتباطات

تحولات در عرصه ارتباطی ایران باعث شده تا نظام فرماندهی و مدیریت بسیار دقیق و واقعی با اطلاعات به لحظه همراه شود. در ایران، نرخ تولید علم و فناوری در عرصه ارتباطات، اطلاعات و سایبری بسیار بالا و به روز است. به گزارش مدار شرقی، در روز ۷ ماه نوامبر ۲۰۱۹، ایران بار دیگر نشان داد […]

تحولات در عرصه ارتباطی ایران باعث شده تا نظام فرماندهی و مدیریت بسیار دقیق و واقعی با اطلاعات به لحظه همراه شود. در ایران، نرخ تولید علم و فناوری در عرصه ارتباطات، اطلاعات و سایبری بسیار بالا و به روز است.

ایران

به گزارش مدار شرقی، در روز ۷ ماه نوامبر ۲۰۱۹، ایران بار دیگر نشان داد که قدرت بزرگ و جدی است و قصد ندارد، در برابر کشورهای دیگر کوتاه آید. این کشور گام چهارم را در راستای کاهش اجرای تعهدات خود بر اساس برجام برداشت. در این روند، اروپا مقصر است. روسیه بارها، از حقوق تهران و به حق بودن این کشور سخن گفته و در این خصوص به شرکای اروپایی هشدار داده است.

به نوشته وبگاه رگنیوم ایران خود را برای ایجاد تغییرات در عرصه ارتباطی و حفظ امنیت ملی آماده می کند. در جنگ های معاصر و منطقه ای، هیچ کشوری به اندازه ایران فعال و کارساز نبوده است. براساس گزارش های رسیده، کل هزینه تهران در جنگ های سوریه، عراق و یمن ۱۶ میلیارد دلار بوده است. ایران با کمک نیروهای ویژه قدس و نیروی بسیج، به قوه و توان خود تحکیم بخشیده است. تعداد کل این نیروها به دویست هزار نفر می رسد. ایران به اندازه کافی پایداری و استحکام دارد که بتواند در برابر موج اعتراضات ضد ایرانی مقاومت کند، اما در این زمینه، با مشکلاتی مواجه است، زیرا نفوذ این کشور به گروه هایی وابسته است که یا نمی خواهند مستقیما اداره شوند، مانند حزب الله در لبنان و یا قادر نیستند به خوبی مدیریت شوند، مانند نیروها در عراق.

تحولات در عرصه ارتباطی ایران باعث شده تا نظام فرماندهی و مدیریت بسیار دقیق و واقعی با اطلاعات به لحظه همراه شود. در ایران، نرخ تولید علم و فناوری در عرصه ارتباطات، اطلاعات و سایبری بسیار بالا و به روز است. عرصه نظامی، نقطه قوت و صحنه ظهور قدرت ها و نمایان شدن قابلیت ها است و کشورهای دیگر به این واقعیت ایران پی برده اند. از این رو، در حال حاضر، امریکا روی جنگ اقتصادی، روانی و اعمال فشارهای سیاسی بر ایران تمرکز کرده است. از جمله توانایی های ایران می توان به سامانه ارتباطات تاکتیکی سپهر ۱۱۰ اشاره کرد. این سامانه از مدرن ترین سیستم های امنیت ارتباطی است. تکنیک های متنوعی وجود دارد تا در جنگ های الکترونیک، پایداری، امنیت و سیال بودن ارتباطات حفظ شود و این ویژگی ها در این سامانه موجود است. این سامانه از لحاظ فناوری یک پیشرفت جدید به شمار می رود که در مراکز تحقیقات صنعتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته شده است.

هدف امریکا از اعمال تحریم ها علیه ایران، ممانعت از توسعه و پیشرفت ایران در تمامی عرصه هاست. علت اصلی اعمال تحریم ها، اعمال فشار و تهدید بیشتر بر مردم ایران است. کاهش شدید درآمدهای ارزی، افزایش هزینه مبادلات، سرعت خروج نخبگان از کشور، کاهش امنیت مبادلات خارجی، افزایش خطر سرمایه گذاری در ایران، انزوای اقتصادی در عرصه بین المللی، اخلال در تامین پروژه های داخلی و اثر گذاری بر تولیدات کشور و زندگی مردم از پیامدهای تحریم های امریکا علیه ایران است.

هر منفعتی که در عرصه صادرات و واردات در ایران وجود داشته باشد، امریکا آن را نشانه رفته است و از طریق اقدامات تخریبی آن را نابود می کند. در حال حاضر، تلاش دشمنان ایران علیه مقاومت ایران در قالب جنگ اقتصادی بسیار فراتر از تحریم های اقتصادی بروز کرده و با توجه به سخنان آیت الله علی خامنه ای، رهبر دینی ایران، اقتصاد مقاومتی ایران ضامن رشد و پیشرفت این کشور است. ایران به عنوان یک الگوی مستقل، پیشرفت اقتصادی و خودکفایی خود را حفظ کرده، و قادر است با موفقیت از این تحریم ها عبور کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید