تهران
کد خبر:11984
پ

توطئه ۲۰ ساله در شمال عراق/ کردها به تمامیت ارضی پایبند هستند

خبرگزاری مدار شرقی سنندج- نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران با اشاره به وضعیت شمال عراق، گفت: برنامه اجرای شده در اقلیم مربوط به یک هفته اخیر نیست بلکه این یک توطئه ۲۰ تا ۳۰ ساله است. سیداحسن علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار مدار شرقی با اشاره به تحولات اخیر و همه پرسی در […]

خبرگزاری مدار شرقی

سنندج- نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران با اشاره به وضعیت شمال عراق، گفت: برنامه اجرای شده در اقلیم مربوط به یک هفته اخیر نیست بلکه این یک توطئه ۲۰ تا ۳۰ ساله است.

سیداحسن علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار مدار شرقی با اشاره به تحولات اخیر و همه پرسی در اقلیم کردستان عراق گفت: گمان نکنیم این تحولات در یک هفته اخیر ایجاد شده، بلکه برنامه ای است که شاید قدمت آن به ۲۰ تا ۳۰ سال پیش بر می گردد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام جزو برنامه هایی بوده که در خاورمیانه برای انجام آن برنامه ریزی شده بود ، عنوان کرد: معتقدم در این مسئله جمهوری اسلامی ایران به لحاظ اقتدار و توانایی احساس خطری ندارد.

وی با اشاره به این که هر کُردی در هر نقطه ای از جهان زندگی می کند حتما ایرانی است، بیان کرد: بنابراین یکی از افتخارات تمام کُردها این است که آریایی اند واین نشان می دهد کردها مردمی وطن پرست هستند و به آب و خاک خود احترام می گذارند.

نماینده مردم شهرستان های سنندج،دیواندره و کامیاران درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمامیت ارضی برای کردها اصلی اجتناب ناپذیر است، افزود: کردُها در هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادند یک وجب از خاک کردستان به تصرف دشمن درآید که خود حاکی از این است مردم استان کردستان دلبستگی به آب، خاک و وطن خود دارند و اجازه هیچ گونه تجاوز و تعرضی به دشمن نداده و نمی دهند.

علوی اظهارداشت: به قول گاندی آنهایی که خود فروشی می کنند نان آنها حلال تر از کسانی است که مملکت خود را می فروشند و بی تردید مسعود بارزانی می توانست اوضاع را به نحوی مدیریت کند که موجب نابسامانی در منطقه نشود.

وی اضافه کرد: فکر می کنم سیاست سیاستمداران ما امروز باید براساس چارچوب خاص درون کشورمان باشد، یکی از نگرانی های ما این است که ترکیه درآینده آشتی کند و در کردستان عراق خیمه بزند و سود و منفعت فراوانی هم از این طریق نصیبش شود گرچه در تاریخ و به تجربه ثابت شده برخی از این کشورها چنین ترفندهایی درمسیر توسعه ملی کشورشان بکارگرفته اند.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ضرورتی نمی بینم که امروز حساسیت کشورهای دیگر را در درون ایجاد کنیم که سود آنها و ضرر ما را به دنبال داشته باشد.

وی اظهارداشت: معتقدم سیاستمداران کشور عراق با گفتگو، مصالحه ومفاهمه می توانند این موضوع را بین خودشان حل کنند و کُردها به عنوان شهروندان عراقی باید در چهارچوب قوانین این کشور حرکت کرده و در راستای حفظ یکپارچگی این کشور نیز تلاش داشته باشند.

وی عنوان کرد: حساسیت خاصی نسبت به رفراندوم کردستان عراق در کشورما نیست چون ملت کرد در ایران به تمامیت ارضی پایبند و علاقمند به نظام و رهبری هستند و می دانند در نظام سیاسی و اجتماعی خود چگونه بازی کنند که موجب ناپایداری در استان نشود.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع نیازمند تفکر واندیشه ای عقلایی و سیاسی است که قاعدتا باید حل و فصل شود و بی شک این مسئله برای سیاستمداران و نظریه پردازهایی که در ایران، عراق و ترکیه است، قابل حل است.

علوی بیان کرد: با توجه به صدها هزار کشته ای که کردها در زمان رژیم منحوس بعثی دادند فکر می کنم امروز ضرورت ایجاب کند که بیشتر به آنها توجه شود تا از این شرایط سخت نجات پیدا کنند.

وی یادآورشد: تردید ندارم کردهای عراق هم کشور و آب و خاک خود را دوست دارند و برای تمامیت ارضی خود ارزش قائل هستند.

وی عنوان کرد: نباید بجای حل مسئله اقدام به پاک کردن صورت مسئله کنیم امروز اگر از نخبه های کرد عراق رییس جمهوری انتخاب می شود، باید مایه افتخار این قوم باشد و نباید این دستاورد را براحتی از دست داد.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در پایان گفت: مردم عزیز حتما اخبار را از منابع موثق ، مانند سایتهای خبری تایید شده دنبال کنند و همچنین اخباری که از طرف بنده عنوان می شود را فقط از رسانە های معتبر و سایت رسمی اینجانب دنبال کنند و به شایعاتی که در زمینه های مختلف در کانالهای تلگرام و سایتهای متعدد که ممکن است خصومت شخصی با اینجانب داشته باشند ،عنوان می شود، توجهی نداشته باشند.

کلیدواژه : «پوتین» امروز به ترکیه می رود۳۵ مجوز ایستگاه صلواتی در رباط کریم صادر شد۴۵ نظامی سوری در حومه دمشق کشته شدندآماده باش نیروهای خدمات شهری شهرداری سنندج در ایام سوگواری محرماعزام ۱۷۰۰ مبلیغ دینی از قم به امامزادگان کشور همزمان با محرمایران به روایت بزرگان ادبیات ایرانبازیکنانم خیلی خوب کار کردند/ تراکتور از موقعیت هایش استفاده کردبه هیئت کارتن خواب ها خوش آمدیدبوشهربیرجندپاکستان مدعی تیراندازی مرزبانان ایران شدپیشگیری از وقوع جرم از اولویت‌های نیروی انتظامی استپیکر شهید حججی در خانه ابدی‌اش آرام گرفتتحولات بازار مسکن تهران در شهریور/رشد ۹درصدی معاملاتترافیک سنگین در آزادراه تهران – کرج/ بارش در استانی های شمالی و شمال غربیترکیهتغییرات در عربستان با مشارکت آمریکا و رژیم صهیونیستیتغییرات قیمت ۳۹ ارز بانکیتوطئه ۲۰ ساله در شمال عراق/ کردها به تمامیت ارضی پایبند هستندجدیدترین موضع کویت در قبال همه پرسی اقلیم کردستان عراقچرا نخبه‌های ایرانی تمایل به بازگشت ندارند؟چگونه خشم خود را در خیابان کنترل کنیم؟داعش تا ۲ ماه دیگر نابود می شوددبی «شهر مریخی» می سازددفاع مقدس (جنگ تحمیلی)رژه نیروهای مسلحروسیه و آمریکا ایستگاه فضایی در ماه می سازندساماندهی مراکز اقامتی غیرمجاز نیازمند ورود دستگاه انتظامی و قضاییسانحه تصادفسقوط یک فروند بالگرد ارتش در ارومیه/ نقص فنی عامل بروز…سید احسن علویشماره ۲۰ مجله «ایران‌مهر» منتشر شدشهدا نماد سربلندی و سند افتخار ملت ایران اسلامی هستندشهرکردشیرازصفحه اول روزنامه‌های ۵ مهر ۹۶صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی ۴ مهر ۹۶صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی ۵ مهر ۹۶صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۴ مهر ۹۶صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۵ مهر ۹۶فصول پایانی جنگ در سوریه؛ خاورمیانه ملتهب می‌ماندکرمانشاهکنفرانس نقش ادیان در تبیین ارزش‌های اخلاقی برگزار می شودگرگانمالزی اتباعش را از سفر به کره شمالی منع کردماه محرممجلس شورای اسلامیمدار شرقیمراسم تودیع و معارفهمراسم عزاداریمزار شهدای شهرستان قرچک گلباران شدمسلمانان قدرت تحریم میانمار را دارند؟معرفی ناسالم ترین کشورهای جهاننامه اعضای کمیسیون صنایع مجلس به روحانی درباره حوادث اخیر اراکنواهای شنیدنی عاشورا را گوش دهیدهفته دفاع مقدسهلاکت ۲ عامل انتحاری در غرب عراق/شگرد جدید تکفیری‌ها علیه زائرانهمه آنچه باید از تعزیه بدانیمهمه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراقهیات عزاداری در قرچک در آتش سوخت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید