تهران
کد خبر:40182
پ
هشدار نماینده سابق کمیساریای آوارگان سازمان ملل:

قاچاق سازمان یافته کردهای سوریه به ژاپن، اروپا و آمریکا

به گفته پروفسور سابورو تاکیزاوا، نماینده سابق کمیساریای آوارگان سازمان ملل، یک حلقه پنهانی و سازمان یافته برای قاچاق کردهای ترکیه به غرب، با گرفتن پول های کلان وجود دارد.

با گزارش مدار شرقی، روزنامه ژاپنی جپان فوروارد از پروفسور سابورو تاکیزاوا، نماینده سابق کمیساریای آوارگان سازمان ملل و استاد دانشگاه تویو ایوای ژاپن نقل کرده است که شبکه ای مخفی وجود دارد که به صورت سازمان یافته کردهای ترکیه را به کشورهای غربی انتقال می دهد.

بر همین اساس، مقامات ژاپنی با اشاره به این که این کشور مکان جذابی برای پناهندگان کرد ترکیه محسوب می شود، بیم دارند این کشور نیز در آینده شاهد ورود سیل آسای پناهندگان کرد ترکیه شود. در حال حاضر کمی بیش از ۲۰۰۰ شهروند کرد ترکیه در ژاپن زندگی می کنند اما حق داشتن شغل قانونی و آموزش ندارند. دولت ژاپن تنها دو نفر از آنها را صاحب مجوز اقامت قانونی در این کشور کرده است.

این استاد دانشگاه ژاپنی در ترکیه تحقیقی درباره مهاجرت کردهای این کشور انجام داده، دریافته است که بسیاری از کردهای ترکیه از درآمد پایین برخورداند.

بنابراین، حاضرند با پرداخت دستمزدهای بالا به قاچاقچیان خود را به کشورهای غربی، بویژه کانادا و آمریکا برسانند. همچنین اخیرا درخواست ورود کردها به ژاپن افزایش یافته است.

بر اساس یافته های این محقق ژاپنی، کردهای ترکیه با پرداخت حدود ۱۵۰۰۰ دلار می توانند به صورت غیرقانونی، خود را به کشورهای آمریکا و اروپا برسانند.

تاکیزاوا ادعا کرده است که علت مهاجرت بسیاری از کردهای ترکیه، برخلاف ادعای سرکوب از سوی دولت ترکیه مشکل مالی است و شبکه قاچاقیان  با دریافت هزاران دلار از هر کدام از مهاجران کرد توانسته اند آنها را به صورت غیرقانونی به مقصد برسانند.

این محقق ژاپنی ادعا کرده است که با توجه به این که امکان ورود بدون ویزا به ژاپن وجود دارد، ممکن است این کشور نیز در آینده با سیل ورود مهاجران کرد ترکیه مواجه شود.

منبع: کردپرس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید