تهران
کد خبر:39755
پ

شماره جدید مجله سِکُنج منتشر شد

دومین شماره مجله سکنج، نشریه تخصصی مردم مرزنشین و اقوام ایرانی منتشر شد.

به گزارش مدار شرقی، تازه ترین شماره مجله سکنج، مطالب مختلفی پیرامون زندگی مرزنشینی و آداب و فرهنگ اقوام ایرانی را دارد و دو پرونده در این شماره تهیه شده است؛ پرونده ای در خصوص قتل های خانوادگی که به‌ عنوان‌ قتل های ناموسی شناخته می شوند و پرونده ای در مورد توسعه مناطق مرزی.

 

این نشریه تخصصی در جدید ترین شماره خود مطالبی در خصوص لایحه دولت در مورد مناطق مرزی، علت توسعه نیافتگی مناطق مرزی، تاریخ جزیره هرمزگان و … دارد.

برخی از عناوین مطالب شماره پاییزی فصلنامه سکنج بدین شرح است: ضرورت گذر از باورهای قدیمی در مورد مناطق مرزی، خوی چشم به راه عملی شدن وعده ها، جدالی ۱۵۰ ساله بر سر آب،چرا در ایران صادرات پایدار نداریم؟ بازی جدید رقبای ایران در مرزهای شمالی، روستاها با وعده آب رفتند، نمایش دیوارهای مرزی، تاریخ دردناک یک جزیره، فتل با توجیه غیرت، حقوق زن در لابه لای قوانین شرعی، عرفی و مدن، ضمانت های موثر در حوزه حقوق زنان نداریم، نظام تقنینی واکنش های متفاوتی در مواجه با قتل های خانوادگی را ندارد، رنج مناطق مرزی از توسعه نیافتگی، لازم است افراد غیر متخصص از حوزه اقتصاد خارج ش

وند، سرمایه گذاری مناسب راه حل توسعه مرزی است، تمرکز گرایی در اقتصاد عامل توسعه نیافتگی است، قرائت سیاست پرولتاریا در تنگسیر امیر نادری، در تاریکی است که چشمها می بیند، عاشق عکاسی از مردم عادی هستم.

مجله سکنج با قیمت ۷۰ هزار تومان در کتابفروشی ها و کیوسک های مطبوعات در دسترس مخاطبان قرار دارد.

همچنین علاقمندان می توانند سکنح را با قیمت ۲۰ هزار تومان از طریق کیوسک های دیجیتالی مانند جار ، فراکتاب، فیدیبو، طاقچه و … بخوانید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید