تهران
کد خبر:2236
پ

سعودی ها کمک نظامی به لبنان را از سر می گیرند

در پی سفر رئیس جمهور لبنان به عربستان سعودی، یک منبع آگاه از تصمیم عربستان برای از سر گیری کمک نظامی به لبنان خبر داد. به گزارش مدار شرقی به نقل شبکه خبری پرس تی وی، یک منبع آگاه لبنانی که نخواست نامش فاش شود از مذاکرات لبنان و عربستان سعودی برای ۳ میلیارد کمک […]

در پی سفر رئیس جمهور لبنان به عربستان سعودی، یک منبع آگاه از تصمیم عربستان برای از سر گیری کمک نظامی به لبنان خبر داد.

به گزارش مدار شرقی به نقل شبکه خبری پرس تی وی، یک منبع آگاه لبنانی که نخواست نامش فاش شود از مذاکرات لبنان و عربستان سعودی برای ۳ میلیارد کمک نظامی ریاض به ارتش لبنان خبر داد.
این در حالی است که سعودی ها سال گذشته، در پی اختلاف با دولت لبنان بخاطر فعالیت حزب الله و بخصوص حمایت این جنبش ار حکومت سوریه، اعلام کرده بودند که کمک های خود را به ارتش لبنان متوقف می کنند.
«میشل عون» رئیس جمور جدید لبنان روز گذشته در راس هیاتی به ریاض رفت و با ملک «سلیمان» دیدار کرد که از سر گیری کمک های ریاض به ارتش این کشور از جمله موارد مذاکرات این دیدار بود.
یکی از اعضاء هیات لبنانی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، خبر از موافقت عربستان سعودی با از سر گیری کمک های نظامی را داد و گفت: در مورد از سر گیری کمک های نظامی تغییراتی حاصل شده است اما در خصوص اینکه چه زمان و چگونه این تغییرات اناج می شود ، باید صبر کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید