تهران
کد خبر:38983
پ

زنان عراقی سرپرست بیش از ۴۶۷ هزار خانواده

وزارت کار و امور اجتماعی عراق از ثبت بیش ۴۶۷ هزار خانواده که سرپرستی آن را زنان برعهده دارند، خبر داد و تاکید کرد به دنبال تدوین طرحی برای توانمندسازی زنان بهره‌مند از کمک‌های تامین اجتماهی و بهبود اوضاع اقتصادی آنها هستیم.

به گزارش مدارشرقی به نقل از العربی الجدید، با وجود اینکه جامعه عراق محدودیت‌های بسیاری بر زنان بنا به دلایل متعدد از جمله امنیت ناپایدار و آداب و رسوم اجتماعی تحمیل می‌کند اما این کشور طی سال‌های اخیر شاهد گسترش قابل توجه پدیده فعالیت زنان در بخش دولتی و خصوصی به خاطر شرایط بی‌ثباتی مالی و گرانی افسارگسیخته کالاها است.

 

در همین رابطه، «علاء السکینی»، قائم مقام بخش امور اداری و حقوقی وزارت کار و امور اجتماعی گفت: کمک‌رسانی به خانواده‌ها فقیر و مناطق حاشیه شهرها از اولویت‌های کار وزارتخانه ماست، ما همچنین بر حمایت از خانواده‌هایی که زنان سرپرستی آن را برعهده دارند، تاکید داریم.

 

السکینی تاکید کرد: شمار خانواده‌هایی زنان سرپرستی آن را در بغداد و دیگر استان‌ها برعهده دارند و در وزارت کار ثبت نام کرده‌اند، بیش از۴۶۷ هزار خانواده است که باید بدان، هزاران خانواده تحت بررسی را اضافه کرد..

 

وی اظهار داشت: وزارت کار به شکل دوره‌ای کارگاه‌های آموزشی و مهارتی برای زنان برگزار می‌کند تا متناسب با تحصیلات و توانایی‌هایشان بتوانند وارد بازار کار شوند و شغل متناسب با شرایط خود را در بخش دولتی و خصوصی به دست آوردند.

 

در همین ارتباط، «مها الجبوری»، زن ۳۴ ساله ساکن بغداد می‌گوید: پس از کشته شدن همسرم، ناچار به کار کردن برای سرپرستی از فرزندانم شد، همسرم در یک عملیات ترور که دلایل آن را نمی‌دانیم، کشته شد و مسئولیت سرپرستی و نگهداری از ۳ کودک را عهده‌دار شدم و ناچار به کار کردن در منازل در مقابل ۳۰۰ دلار شدم و هر روز بیش از ۱۲ ساعت کار می کنم.

 

الجبوری در پایان گفت: من با شرایط بسیار سختی مواجه هستم و حتی اشیای سنگین را در خانه من جا به جا می کنم، حقوقی که دریافت می‌کنم برای سرپرستی کودکانم کافی نیست من هیچ اعانه و یا کمکی از دولت دریافت نمی کنم.

منبع: شفقنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید