تهران
کد خبر:38342
پ

خروج کره‌‌ای‌ها از پاکستان به خاطر محدودیت واردات و بحران دلار

سرمایه گذاران کره‌ای گفتند: «شرکت‌های کره جنوبی فعال در پاکستان به سبب کمبود مواد اولیه در نتیجه محدودیت واردات و تأخیر در آزادسازی کانتینرهای بلاتکلیف در گمرک در آستانه خروج از بازار این کشور هستند.»

به گزارش مدارشرقی به نقل از العربی الجدید، اقتصاد پاکستان با کمبود دلار مواجه است که منجر به محدودیت‌های دولتی برای اکثر محصولات وارداتی شده است.»

 

این کشور جهت اجرای تعهدات بین المللی خود و تأمین نیازهای اساسی واردات برای باقیمانده سال مالی جاری به ۸ تا ۹ میلیارد دلار نیاز دارد.

 

حداقل ۲۵ شرکت بزرگ کره جنوبی در پاکستان فعالیت دارند؛ خودروسازان «هیوندای»،«کیا» و لوازم برقی «سامسونگ» از بزرگترین سرمایه گذارانی هستند که در سالهای اخیر در پاکستان کارخانه تأسیس کرده اند.

 

این شرکت‌ها با درخواست برای آزادسازی کانتینرهای بلاتکلیف همچنین معتقدند که محدود کردن واردات مواد خام راه حل نیست و تجارت بین المللی باید ادامه یابد.

 

دولت پاکستان ۳ میلیارد دلار از ۶ میلیارد دلار وام توافق شده با صندوق جهانی پول را دریافت کرده است، اما مذاکرات میان طرفین با وجود اجرای شرطهای این صندوق هنوز در آزادسازی قسط‌های جدید این وام مثمرثمر نبوده است.

 

منبع: شفقنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید