تهران
کد خبر:40161
پ

توقع ترکیه از ایران برای سرکوب پ.ک.ک

وزیر دفاع ترکیه با ادعای عدم همکاری ایران در زمینه مبارزه با PKK، آن را غیر قابل قبول دانست.

به گزارش مدار شرقی،  یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه در سخنانی با تکرار ادعاهای خود مبنی بر عدم همکاری ایران در زمینه مبارزه با PKK، موضع ایران را «غیر قابل قبول» دانست.

گولر در گفتگو با روزنامه «ملیت» در ارتباط با همکاری آنکارا و تهران در زمینه مبارزه با تروریسم تصریح کرد: همانطور که در اظهارات قبلی خود بیان کردم، متاسفانه نگاه دوستان ایرانی به گروه تروریستی PKK در موازات ما نیست.

او با اشاره به این که ترکیه اطلاعات لازم در مورد محل اقامت تروریست‌های PKK را به ایران می‌دهد و از آن‌ها درخواست همکاری‌ می‌کند، ادامه داد: ما به وضوح نظارت کرده و می‌گوییم «ببینید این افراد (تروریست‌ها) در فلان آدرس و خانه هستند»، در مدت کوتاه پاسخ (از طرف ایران) می‌آید که «خیر ما به آن آدرس نگاه کردیم چنین شخصی نیست». البته این موضوع قابل قبول نیست.

گولر تاکید کرد: البته که دوستی‌ ما باقی خواهد ماند. ما معتقدیم که دوستان ایرانی می‌دانند که PKK برای آن‌ها دردسر ایجاد خواهد کرد، اما امیدوارم که راهکاری پیدا کنند.

وزیر دفاع ترکیه در سخنانی تهدید آمیز علیه حزب اتحادیه میهنی کردستان، در ارتباط با اقدامات آتی  ترکیه در قبال بافل طالبانی، رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت: او باید بداند که اقداماتش بر علیه خود او تمام خواهد شد. جناب رئیس جمهور و وزیر امور خارجه بارها تذکر دادند. ترکیه کشوری صبور است.

می‌دانیم که چه می‌کنیم و چه خواهیم کرد. همه از سرنوشت گروه تروریستی PKK مطلع هستند. اگر او هم می‌خواهد به همین سرنوشت دچار شود، به اقداماتش ادامه دهد.

گولر افزود: به او به دفعات گفتیم که باید با تروریست‌ها ارتباطش را قطع کرده و حمایتشان نکند. پاکسازی منطقه‌اش از تروریست‌ها ضروری است. در این صورت نتایج خوبی برایش حاصل می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید