تهران
کد خبر:28932
پ

بن سلمان: می‌خواهیم ریاض را به یکی از ۱۰ شهر برتر جهان تبدیل کنیم

محمد بن سلمان گفت که عربستان سعودی استراتژی توسعه شهر ریاض را به عنوان بخشی از برنامه های کشور برای تنوع بخشیدن منابع درآمد و رشد اقتصاد، اعلام خواهد کرد.   به گزارش مدار شرقی، وی هنگام گفت وگو با سناتور ماتئو رنزی، نخست وزیر سابق ایتالیا و عضو هیئت امنای بنیاد ابتکار سرمایه گذاری […]

محمد بن سلمان گفت که عربستان سعودی استراتژی توسعه شهر ریاض را به عنوان بخشی از برنامه های کشور برای تنوع بخشیدن منابع درآمد و رشد اقتصاد، اعلام خواهد کرد.

شهر ریاض

 

به گزارش مدار شرقی، وی هنگام گفت وگو با سناتور ماتئو رنزی، نخست وزیر سابق ایتالیا و عضو هیئت امنای بنیاد ابتکار سرمایه گذاری در آینده “مبادره مستقبل الاستثمار” در جریان مشارکت در چهارمین جلسه ابتکار سرمایه گذاری آینده، افزود: ” تمام ویژگی هایی که ریاض از آن بهره مند است پتانسیل هایی را برای ایجاد فرصت های شغلی و ایجاد رشد در اقتصاد و ایجاد سرمایه گذاری و فرصت های دیگر فراهم می کند، بنابراین ریاض در محور توجه قرار دارد”.

بن سلمان خاطرنشان کرد: ” بدین لحاظ می خواهیم ریاض را به یکی از ده شهر بزرگ اقتصادی در جهان تبدیل نماییم، امروز ریاض به عنوان یک شهر در رده چهلم بزرگترین چهل شهر اقتصادی جهان قرار دارد.

ما می خواهیم جمعیت ریاض را که امروز ۷٫۵ میلیون نفر است تا سال ۲۰۳۰ به ۱۵ الی ۲۰ میلیون نفر برسانیم، از آنجا که شهرها ۸۵٪ اقتصاد جهان را تشکیل می دهند.

محمد بن سلمان در ادامه گفت: شهر ریاض تقریباً ۵۰٪ اقتصاد غیرنفتی عربستان را تشکیل می دهد، هزینه ایجاد شغل در آن کمتر از ۳۰٪ بقیه شهرهای کشور است.

کما اینکه هزینه توسعه زیرساخت ها و توسعه املاک و مستغلات در ریاض ۲۹٪ کمتر از سایر شهرهای عربستان است، زیرساخت ها در شهر ریاض به دلیل آنچه توسط ملک سلمان در بیش از ۵۵ سال در راستای مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفته؛ خیلی چشمگیر است.

وی اظهار داشت که عربستان سعودی برای سبز سازی ریاض از طریق کاشت میلیون ها درخت برنامه ریزی کرده است که این طرح باعث کاهش دما و کاهش میزان گرد و غبار می شود.

علاوه بر پروژه های زیست محیطی در کشور، برنامه هایی برای ایجاد مناطق حفاظت شده بزرگ در اطراف شهر ریاض جهت بهبود وضعیت زیست محیطی شهر در نظر گرفته شده که بعدا اعلام خواهد شد.

همچنین بن سلمان گفت: که آرامکو در سال های آینده به عنوان بخشی از برنامه خود جهت تحول سرمایه به صندوق سرمایه گذاری عمومی برای تزریق مجدد آن در داخل و خارج عربستان، سهام خود را عرضه خواهد کرد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید