تهران
کد خبر:38455
پ

ضرورت داشتن یک اتاق بازرگانی پرتوان

عبدالله خالدی _ صادرکننده _ درباره انتخابات اتاق بازرگانی خرمشهر بیان می‌کند: دهمین دوره انتخابات اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خرمشهر را در ۲۰ اسفندماه پیشرو داریم. ۱۵ نفر هیئت نمایندگان، پنج نفر بازرگانی، پنج نفر گروه صنعت، سه نفر کشاورزی و دو نفر هم در بخش معدن حضور دارند که به علاوه این تعداد دو‌ یا سه نفر هم اعضای علی‌البدل هستند.

به گزارش مدار شرقی، عبدالله خالدی، صادرکننده بیان می‌کند: شهرستان خرمشهر به دلیل هم‌مرز بودن با کشور عراق که یک شریک استراتژیک برای صادرات و تبادل کالای کشور ما هست، اهمیت ویژه‌ای دارد. صادرات کالای خرمشهر از مرز شلمچه انجام می‌شود که از مهمترین مرزهای تجاری با کشور ایران است. مهمترین کالاهای صنعتی ایران از سمت شلمچه به کشور عراق صادر می‌شود. از زمانی که خرمشهر (منطقه آزاد اروند) یک منطقه آزاد تجاری اعلام شده، این موضوع بیش از پیش وضعیت اقتصادی و تجاری خرمشهر را که دارای مرز زمینی و بندری هست را مهمتر کرده است. به هر حال این پتانسیل و ظرفیتی که موجود هست با در نظر گرفتن همه محدودیت‌ها و تحریم‌های بین‌المللی در زمینه توسعه صادرات محصولات تولیدی کشور برای صنعت و تجارت بسیار مفید است ولی متأسفانه هنوز هم از این ظرفیت‌ها آن طور که باید و شاید استفاده نشده است.

 

خالدی بیان می‌کند که علت حضور او در انتخابات اتاق بازرگانی این است که می‌داند اگر اتاق‌های بازرگانی با همین فرمان جلو بروند، ممکن است که بحرانی بزرگتر به وجود بیاید؛ در حال حاضر رکود در واحد‌های صنعتی دیده می‌شود، باراندازهای تجاری شلمچه بیش از هر زمان دیگری راکد هستند، وضعیت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در مناطق آزاد باوجود هزینه‌های بسیار هنگفتی که شده خیلی اندک است. حال از یک نماینده اتاق بازرگانی انتظار می‌رود با نگاه به آینده این مراکز صنعت و تجارت را راهنمایی و موجه سازند تا صنعت ما درون‌زا و برونگرا باشد.

 

او ادامه می‌دهد: باتوجه به رقابت شدیدی که در بازارهای هدف وجود دارد، رقبای بزرگی مانند چین، ترکیه و اروپا که به شکل فزآینده‌ای بازارهای منطقه ما را تهدید می‌کنند، داشتن یک اتاق فهیم، باهوش، زیرک و پرتوان در شناسایی آسیب‌ها و نقاط قوت و ضعف صنعت و تجارت از ضروری‌ترین نیازهای یک کشور برای توسعه صادرات است.

 

این بازرگان تصریح می‌کند: اتاق بازرگانی یک استان یا شهرستان، به عنوان پارلمان بخش خصوصی در تجارت و صنعت فعالیت می‌کند؛ یعنی نماینده یک اتاق، نمایندگی بخش تجاری یک استان و نمایندگی بخش تجاری یک کشور را دارد. اما در سالیان اخیر این موضوع به دلیل مشکلاتی از جمله «مشکلات برگشت ارز، برق صنعتگران، تورم اقتصادی، نوسانات ارزی، مواد اولیه و حتی تخریبات درون گروهی یا بین حزبی که بین اعضا وجود داشته» که دولت بر سر راه صنعتگران و تجار قرار داده است، موجب شده که آنطور که باید و شاید نتوانند تمرکز کنند و به وظایف اصلی خود عمل کنند، بلکه بیشتر به مشکلات درونی خود گرفتار شدند.

 

او در نهایت در تکمیل دلایل خود برای حضور در این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی خرمشهر می‌گوید: بنده برای کمک به اتاق و تقویت اتاق در انتخابات این دوره شرکت کردم و نیازی به بزرگ شدن یا رشد از این اتاق را ندارم. به اندازه کافی ارتباطات داخلی بین‌المللی از طریق شرکت مدیریت صادرات خودم کسب کرده‌ام. تجارت بسیار موفقی در زمینه صادرات با کشورهای همسایه مانند عراق، کویت و عمان دارم و می‌خواهم این تجارب موفق را با همه کارآفرین‌ها، بازرگانان، صنعتگران و یا افرادی که به دنبال کسب و کارهای خارجی هستند به اشتراک بگذارم.

 

عبدالله خالدی فعال بازرگانی در تجارت خارجی است. او ۱۲ سال است که در دو کشور عراق و کویت حضور فعال دارد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد بازرگانی است.

 

خالدی همچنین عضو هیئت مدیره شرکت‌های مدیریت صادرات ایران، صادرکننده نمونه استان خوزستان، دارای مجوز شرکت مدیریت صادرات از سازمان مدیریت توسعه تجارت ایران، عضو اتحادیه بازرگانان در شهر بصره و … است.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید